Totaal aantal pageviews

maandag, april 02, 2018

Halve van de Haar / 2-4-2018 / 5 km rennen


Vandaag heb ik twee bekende Nederlanders gezien (Sander Lantinga en Eveline de Bruin) tijdens het supporteren van een vriendin en zelf ook een leuke loop gedaan waarvan hier het verslag.

Maandag Tweede Paasdag is er een loopje te doen in Haarzuilens, tijdens de Halve van de Haar in Haarzuilens. Het is een druilerige en koude dag vandaag. Maar ik heb er zin in!!
Voordat Hans en ik mijn startnummer kunnen ophalen, Hans gaat mee om mij aan te moedigen, moeten we een flink eind lopen. De parkeerplaats is op een groot veld, 10 minuten lopen verwijderd van de start.....nou ja, dan zijn de spieren gelijk warmgelopen. Goed geregeld, dat wel. We worden door parkeerwachten naar een plekje gewezen.

Dan mijn startnummer ophalen, opspelden en nog even een sanitaire stop. Het is druk ondanks het slechte weer maar wel gezellig. Als het bijna tijd is begeef ik me naar het startvak. Glijden en glibberen over houten planken maar dat is wel beter dan door de modder lopen!
Ineens zie ik Carola, of zij ziet mij. We kletsen wat in de startrij, Aike is er ook bij maar tijdens het lopen doen we ieder ons ding. Met mijn muziekje op ren ik over de startmat.

Ik zwaai naar Hans en even verderop zie ik Annika staan en zwaai ook naar haar. Zij gaat straks 10 km lopen, stoer hoor!
Het gaat heerlijk soepel en al snel zie ik het ene km bordje na het andere voorbij komen. We lopen een rondje om het kasteel de Haar, ik geniet van het uitzicht. Ik haal zelfs mensen in, dat gebeurd eigenlijk zelden.....ik vlieg over het asfalt hahaha!
Ik zie Hans staan bij een tijdsaanduiding, ik zie 35 minuten, het zal toch niet??? Want ik moet nog een klein stukje. Vorig jaar was de route namelijk niet precies 5 km, nu wel maar dat wist ik niet. Als ik de finish overloop zie ik Carola staan en we kletsen wat. En dan vergeet ik gewoon mijn Runkeeper uit te zetten.....mijn netto tijd is 39.21! En dat is 1.20 minuut sneller dan vorig jaar! Ik ben superblij maar ook omdat ik echt heerlijk gelopen heb! Ik ga nog even naar de start van de 10 km om Annika aan te moedigen en dan lopen we op ons gemak naar de auto, want ik ben aardig afgekoeld en krijg het koud. Maar als we bijna bij de auto zijn, zie ik de 10 km lopers voorbij komen en we besluiten nog even op Annika te wachten, die komt dan ook hier voorbij. Dat duurde nog best wel eventjes, maar uiteindelijk zien we haar ook voorbij komen en het gaat goed! Super!! Later hoor ik dat ze de hele route uitgelopen heeft. Knap gedaan hoor Annika!
Moe maar voldaan rijden we weer naar huis, weer een nieuwe medaille rijker!

Geen opmerkingen: