Totaal aantal pageviews

zaterdag, april 14, 2018

Beeldentocht Rotterdam 14-4-2018 / 17 km


Vandaag gaan Hans en ik met de metro naar Rotterdam want daar start een Beeldentocht, georganiseerd door BoTu oftewel wandelsportvereniging Bospolder Tussendijke maar dat is zo'n mond vol!
Het startbureau is een paar honder meter verwijderd van het metrostation Marconiplein, de eerste meters lekker inlopen. Het beloofd een mooie, ietwat bewolkte dag te worden met af en toe een zonnetje dus prima wandelweer!

We krijgen een uitgebreide routebeschrijving mee en een boekje met foto's van de beelden die we onderweg tegen zullen komen en dat zijn er best een heleboel!! Ik ga ze dan ook niet hier allemaal beschrijven en benoemen, in het fotoalbum heb ik wel zoveel mogelijk een toelichting geschreven, ik heb heel veel foto's gemaakt vandaag! Er was dan ook veel te zien!

Na drie kwartier lopen gaan we een bakkie cappuccino drinken bij Heilige boontjes, even bijkomen op een bankje! Via de Westersingel komen we bij het plein voor het nieuwe centraal station, we zien het voor het eerst sinds de verbouwing! Het is erg mooi geworden, door een vrijwilliger worden we op de juiste weg gewezen omdat daar geen pijlen gezet mogen worden, heel attent!
We zijn vrij laat van start gegaan vanmorgen en na de koffie en nog een groot deel van de route krijgen we zin in een lekkere lunch. Omdat we vlakbij de markt zijn is het lekker druk en gaan tegenover de markt op een terrasje buiten zitten en genieten van een heerlijke gehaktbal voor mij en van kroketten voor Hans. Hier zitten we best wel een tijdje en als we verder willen moeten we eventjes goed opletten want we zijn iets te ver doorgelopen daarom hebben we er een paar extra meters aan toegevoegd. We maken foto's van de beelden en foto's van mij met beeld, gewoon voor de lol.
Vlakbij de Parkkade krijg ik last van mijn linkervoet, het blijkt dat ik de veters te strak heb zitten. Het zijn ook nieuwe schoenen die ik vandaag aan het inlopen ben. Ze lopen verder erg lekker.....in het grasveldje voor ons staat een speelgoed konijntje.

Op weg naar de Veerhaven, en lopend langs de Nieuwe Maas geniet ik van het uitzicht op de Erasmubrug en de skyline. Als we over de Westzeedijk lopen richting het Loydkwartier komen we een collega van Hans tegen op de fiets, John en zijn vrouw. Zij zijn al klaar en fietsen naar huis. Dat is ook toevallig want bij de vorige wandeltocht kwamen we hen ook tegen!

De route naar de finish is voor een groot deel bekend omdat wij ook de Wereldhavendagen hier een tochtje lopen. Dus via Delfshaven en het Dakpark die we dit keer onderlangs lopen, naar de finish bij clubhuis "De Bolder" op de Zeilmakerstraat. Ik meld mij af en maak even een praatje met de vrijwilligers, krijg een plaatje en stempel voor mijn boekje en buiten op een bankje puffen we even uit alvorens weer naar het metrostation te lopen voor de thuisreis. Ik heb genoten van deze tocht in mijn achtertuin!



hier heel veel foto's

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ineke,
Wat een mooie tocht is dit.
Geweldig en ook zo’n mooi verslag.
Ik herken natuurlijk heel veel punten.
Groeten,
Jan