Totaal aantal pageviews

zondag, september 17, 2017

Dam tot dam wandeltocht 16-9-2017 / 27 km

Dit wordt mijn 11e editie van deze tocht, ik heb nauwelijks foto's gemaakt. Het is druilerig weer en er een is slechte weersvoorspelling dus ik heb mijn paraplu op zak en een poncho.
Na een kopje koffie bij Loetje gaan we op weg naar de Dam waar de start is.

De route gaat een stukje door het centrum naar de Amsterdamse brug waar een pauze en een stempelpost is. We krijgen een lekker chocolademelkje die er wel in gaat, jammer dat ie niet warm is, het is best fris!
De tweede rust is bij een cafe het Sluisje, de lekkerste appeltaart van Nederland is daar te krijgen. Onderweg kom ik Carla, Margit en Jan tegen en zij zijn ook toe aan een rust, en er is genoeg plek om te zitten. Het lijkt een stuk rustiger met wandelaars deze editie, zou dit door het weer komen?
Gezellig kletsend komen we bij de volgende rust en onderweg is er een plaatsnaampaaldansfoto gemaakt. Het Barkpad op 14 km gebruik ik om mijn voet na te kijken, ik heb nieuwe schoenen aan en het voelt niet lekker maar er zit niets......de sokken uit is ook wel even lekker, en een sanitaire stop ook. Er staan genoeg dixies langs de route, goed geregeld!

We zien een uithangbord bij een cafe waar soep te krijgen is, maar alleen een pompoensoepje. Die smaakt erg lekker maar de uitbater vraagt wel de hoofdprijs ervoor! En niet eens in een stenen kom maar in een plastic kopje met dito lepel! Beetje jammer.....
Na de soep gaan we de wijk Kadoelen in en we zien wat bewoners die een tentje buiten hebben staan maar erg druk is het niet. De versieringen vallen ook tegen hoewel dit de 15e editie is en de route altijd door deze wijk komt! Zou dat ook door het druilerige weer komen? Het regent gelukkig niet maar het is erg bewolkt!

Het volgende stuk naar de 4e stempelpost vind ik altijd een saai stuk, zo langs de snelweg maar we vermaken elkaar wel met kletspraat. Bij deze stempelpost krijgen we een krentenstol die ik in mijn tas doe voor later.
En het stuk naar de finish is voor mij onbekend. Vorig jaar niet gelopen maar dat jaar daarvoor, mijn tiende keer, was de finish voor het eerst niet bij de Burcht maar in het park. De enige grote wijziging verder. De route is vandaag exact hetzelfde als andere jaren. Desondanks heb ik weer genoten. De pendelbussen naar het station rijden niet meer, het is al half zes! Dus de kilometers naar het station krijgen we er als bonus bij!!

Geen opmerkingen: