Totaal aantal pageviews

zondag, november 13, 2016

Winterserie Tilburg 13-11-2016 / 15 km

Soms ga ik voor een tochtje wat verder het land in, zo ook vandaag want we gaan in Tilburg een rondje lopen. De Wandelsport Vereniging Hart van Brabant organiseert daar de Winterserie. Het is wat miezerig en bewolkt en ook vrij fris maar daar kunnen we ons op kleden. Hans heeft ook wel zin in een rondje dus hij gaat mee, we schrijven ons in voor 13 km als we arriveren bij de startlocatie.

We starten om 9.20 en ik verwacht rond 12.00 uur te finishen......maar eerst nog een paar rondjes lopen.
We volgen de pijlen, soms met krijt en soms een papiertje en de pijlen zijn genummerd. Dat vind ik erg prettig lopen, en de route beschrijving wordt nauwelijks geraadpleegd. Een bordje met "wandelbos" zet ik op de foto, we gaan daar ook daadwerkelijk heen!

Dan komen we ineens op een heus Elfenpad! Het bord aan het begin van het pad geeft dat aan en het gaat ook op de foto, ik vind het wel grappig. Onderweg komen we twee elfen tegen, uitgesneden in hout. We mogen ook over het Reuzenpad en bij gebrek aan plaatsnaamborden ga ik op de foto met het mooi uitgesneden bord.

Mooi kan ik de wijk niet noemen waar we daarna in lopen, het is eenheidsworst en ontzettende saaie woningbouw, het lijken wel blokkendozen. Nu kan dat door het sombere weer komen maar hier krijg ik de kriebels van.........en ik hoop snel weer wat moois tegen te komen!

Als we bij de geplande rust aankomen, besluiten we door te lopen. We zijn beiden niet moe en ik hoef ook nog niet te plassen. Even zijn we in de war want het is niet helemaal duidelijk waar de weg verder gaat, maar een aardige wandelaar ziet ons aarzelen, loopt terug en wijst ons de weg zodat we weer op de goede route zitten. De 33 km route loopt soms gedeeltelijk met die van ons dus we moeten wel even opletten!

De route loopt een stukje langs een watertje de Oude Leij en het is goed oppassen dat je niet in de paardenpoep trapt! Er schijnen hier wilde paarden te lopen en in de verte zien we er ook twee staan. Het is lastig lopen zo, door de blubber van de grond en de poep die we moeten ontwijken maar dat maakt het spannend!

We lopen in het gezelschap van een groep wandelaars uit Waalwijk, dat zie ik aan hun trainingsjasjes, allemaal dezelfde. Gezamenlijk lopen we door het natte bos. De paden zijn nauwelijks zichtbaar vanwege het gevallen bladerdek. Mijn voeten worden nu ook nat omdat het vochtige ondergrond is en de nattigheid door mijn schoenen sijpelt.
We raken weer eventjes het spoor bijster, waarschijnlijk hebben we een pijl gemist maar gezamenlijk komen we er wel uit en lopen verder.

Zo komen we weer bij de finish aan als we langs de universiteit van Tilburg lopen. De start- en finishlocatie is in zicht. We melden ons af en stappen meteen de auto weer in, om een bezoekje te brengen aan Jan die hier in de buurt woont. Ik complementeer de dame achter de tafel voor de fijne route die we mochten lopen. Een stempel heb ik al gehaald. Het is inmiddels 12.30 uur en ik app Jan dat we eraan komen.
Een leuke wandeling met een leuke afsluiter!




klikkerdeklik voor foto's

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Ineke,

Heel leuk verslag van de winterserie wandeltocht in de schoonste stad van het Land.
Het is inderdaad een mistroostige omgeving die wijk waar je doorheen bent gewandeld.
Maar dat maakt de bossen weer goed die zijn geweldig mooi, zeker in deze tijd van het jaar.
Met al z’n mooie kleuren.
In ieder geval jullie hebben van de natuur genoten, en wij van je verslag.

Groetjes,
Jan