Totaal aantal pageviews

zondag, november 20, 2016

RWV Winterserie deel 2 / 20-11-2106 / 10 km


Zondagochtend en tijd om naar Kralingen te rijden voor deel twee van de Winterserie van RWV. Hoewel het erg hard waait en er regenbuien voorspeld zijn gaan Hans en ik toch op pad. Het is vrij laat als we bij het startbureau van PAC aankomen, de meeste wandelaars zijn al onderweg en ik loop ook nog eens de inschrijftafel voorbij! Pfff....ben nog niet helemaal wakker! Maar na een praatje met Larissa aan de inschrijftafel en Sabine kunnen we op pad.

De route van vandaag is de "Prinsenmolenpadroute" en we starten al met een regenbui. Lopend langs het watertje aan de Boezemlaan gaan we tot de Veilingweg richting de Rotte. We zien aan de aanwijzingen op de verticale objecten dat de route gewijzigd is, waarschijnlijk vanwege het weer? Uiteindelijk komen we dan aan bij de Rotte na een paar foto's van een Brugmomentje en lopen het welbekende Prinsenmolenpad op. We hebben zicht op de Bergse Plas. Het weer leent zich niet echt tot buitenactiviteiten maar toch komen we diverse hardlopers tegen. Ik zie pijlen met BPL en ik vraag me af wat het betekent. En dan zie ik in de verte Hillegersberg en bedenk opeens dat het wel eens "Bergseplasloop" kan betekenen, die was in oktober en ik was daar aanwezig als vrijwilliger.

We passeren de Irenebrug en lopen dan richting Terbregseweg om daar het viaduct van de snelweg onderdoor te lopen. Ik weet van voorgaande tochten dat we hierna weer snel het Kralingse bos in zullen lopen en jawel hoor, dat is vandaag ook het geval. Na het Hazenpad, Kwekerspad en Wolvenvallei komen we weer aan bij de kantine van PAC en melden ons af. Het is inmiddels 12.00 uur en hebben best rap gelopen vandaag. Op naar een bakkie koffie en een warme douche, ik heb het koud gekregen van die regenbui.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ineke,

Zoals gewoonlijk een leuk en levendig verslag, het is zo goed en duidelijk geschreven.
Prachtig, ik kijk er naar uit als je al deze verslagen gaat bundelen.
De omgeving Hillegersberg is ook heel mooi, en dat in zo’n grote stad.

Groetjes,

Jan